تراز ارقام

شرکت حسابداری و حسابرسی تراز ارقام آرین (سهامی خاص) در سال ۱۳۸۷ با هدف ارایه خدمات حسابداری و حسابرسی به همراه جمعی از متخصصین و موکلین تاسیس

تعرفه حسابداری

تعرفه حسابداری

 

 

نمونه های زیادی از اشخاص حقوقی و حقیقی یافت می شوند که به دلیل عدم آگاهی از تعرفه های حسابداری و ندانستن ارزش واقعی قیمت حسابداری زبده ، علاقه به همکاری با آن ها ندارند (به تصور پرداخت هزینه ای غیر ضروری و گزاف )  و نتیجه کارشان بهایی سنگین برایشان در پی دارد و آن بها چیزی جز پرداخت مالیات بیشتر از حد کارکرد شان نیست . شاید با مشاوره گرفتن از گروهی کارشناس و واگذاری  انجام امور به آن ها ، پرداختی های شخص کمتر از حالت پیش آمده می شد! در چنین مواقعی اهمیت دانستن تعرفه های حسابداری بیش از پیش خودنمایی می کند ، کمااینکه اطلاع از قیمت های حسابداری و تعرفه های به روز بتواند کمک شایانی به تصمیم گیری های این چنینی کند . از این رو بر آن شدیم تا در مورد تعرفه حسابداری و امور مربوطه به آن بپردازیم .

تعرفه حسابداری ارتباط مستقیمی با مدت زمان همکاری مجموعه یا شخص حسابدار و مجموعه یا فرد کارفرما دارد. مسلما اجرت انجام حجم مشخصی از کار در یک هفته با دستمزد انجام همان کار در ۱ ماه یکی نیست . از سوی دیگر حجم خود کار نیز یکی از نکات حائز اهمیت می باشد ؛ مثلا ثبت ۱۰۰ سند سالانه ، تعرفه حسابداری کمتری نسبت به ثبت ۵۰۰ سند سالانه دارد . از این روست که تاکید می شود هنگام اخذ مشاوره یا  کسب اطلاع از قیمت حسابداری ، تمامی موارد فوق مد نظر قرار گیرد  تا قیمت درست و منصفانه کار مشخص گردد . از دیگر عوامل مهم در تعرفه امور حسابداری، میزان اختیارات حسابدار به عنوان وکیل مالی شخص می باشد . اگر کاری اصطلاحا صفر تا صد انجام شود ، هزینه بیشتری نسبت به امور جزئی ، مشاوره ها و امور پاره وقتی خواهد داشت .

تعرفه های حسابداری به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن ها بیان شد ولی در مجموع این خدمات می توانند  ارزشی از ده ها هزار تومان تا میلیون ها تومان داشته باشند .

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 مرداد 1396ساعت 18:56  توسط tarazcompany 

تنظیم صورتهای مالی

تنظیم صورتهای مالی

 

یکی دیگر از کارهایی که در دسته بندی حسابداری قرار میگیرد تنظیم صورت های مالی میباشد.از آنجایی که ممکن است این عبارات برای شما عزیزان اندکی گنگ و یا نا مفهوم باشد سعی داریم تا در این متن به بیان چیستی تنظیم صورتهای مالی بپردازیم و همچنین شما ر ابا یکی دیگر از انواع کارهای حسابداری آشنا کنیم.
هدف از تنظیم صورتهای مالی و به کلی صورت های مالی

خوب است قبل از اینکه با تنظیم صورتهای مالی به طور کلی آشنا شوید بدانید که هدف از انجام این کار چیست؟ هدف از تنظیم صورت های مالی  نمایش خلاصه حسابهای طبقه بندی و دسته بندی شده است.

این مورد همچنین می تواند نشان دهنده انعظاف پذیری و عملکرد مالی واحد مورد نظر هم باشد که در تنظیم صورتهای مالی به معرض نمایش در آید.به همین خاطر حتما باید متوجه مهم بودن تنظیم صورت های مالی در کارهای حسابداری وابسته و سیا مستقل شده باشید.

برای اینکه با این موضوع بهتر آشنا شوید لازم است که انواع صورت های مالی را برای شما نام ببریم.

  • اولین مورد را میتوان ترازنامه نام برد که مهمترین آنها نیز می باشد.
    مورد بعدی که در این بحث میتواند حائز اهمیت باشد مقدار سود و زیان و صورتحساب آن است
    مورد بعدی که وابسته به مورد دوم است محاسبه سود و زیان انباشته می باشد.
    مورد چهارم صورتحساب های بین دوره ها می باشد که در فواصل مختلف به کار می ید.
    صورت های سرمایه ای مورد نظر 
    اسناد مربوط به وجوه نقد

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 مرداد 1396ساعت 18:56  توسط tarazcompany 

مالیات بر ارزش افزوده

مالیات بر ارزش افزوده

 

 

شاید شما هم مانند بسیاری به تازگی با این عبارت رو به رو شده باشید و معنای آن همچنان برای شما معلوم و مفهوم نباشد.به همین خاطر در این مقاله می خواهیم برای شما در مورد مالیات بر ارزش افزوده صحبت کنیم.

تاریخچه :

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید کشورهای پیش قدم در این مبحث چه کشور هایی می باشند.

کشور های آلمان و فذانسه از اولین کشور های بودند که بحث مالیات بر ارزش افزوده را دراقتصاد خود به کار بردند.این کشور ها جزو اتحادیه بودند.به همین خاطر به پیروی از این کشور ها کشور های دیگه عضو اتحادیه اروپا نیز مالیت بر ارزش افزوده را در اقتصاد خود مورد استفاده قرار دادند.

اما تعریف مالیات بر ارزش افزوده

اگر بخواهیم مالیات بر ارزش افزوده را تعریف کنیم که هم ساده باشد و هم قابل فهم می توانیم بگوییم مالیات بر ارزش افزوده “در واقع نوعي ماليات بر فروش كالا و خدمات چند مرحله‌اي است ” .

اما ضرورت کاربرد مالیات بر ارزش افزوده

ممکن است در کشور های نفت خیزی همانند کشور ایران برای همگان سوال باشد که آیا مالیات بر ارزش افزوده برایشان ضرورت دارد یا خیر.در جواب این افراد باید گفت بله که این جواب هم چند علت دارد .

یکی از آنها که مبتدی ترین آنها نیز می باشد دانستن آن است که منابع نفتی ممکن است برای کشور های نفت خیز یک پوئن مثبت به حساب بیاید اما باید از این نکته نیز آگاه باشیم که نمیتوان تنها با تکیه کردن بر این منظور در توسعه اقتصادی کشور تلاش نمود.

امکانات رفاهی برای جامعه جزو مسائلی می باشد که برای دولت هزینه ی سرسام آوری را به دنبال دارد به همین خاطر نمی توان تنها بر سود حاصل از فروش نفت حساب کرد.به همین خاطر بحث مالیات بر ارزش افزوده می تواند یک مبحث کمکی و اقتصادی از این جنبه باشد .

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 23 مرداد 1396ساعت 18:56  توسط tarazcompany